reklama
kategoria: Biznes
30 czerwiec 2025

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

zdjęcie: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje / fot. Newseria - Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl
fot. Newseria - Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Sprzedaż w internecie w Polsce ma cały czas wielki potencjał i od kilkunastu lat widzimy, że ciągle się rozwija. W ciągu następnych trzech lat ma rosnąć o średnio 8 proc. rocznie – mówi agencji Newseria Katarzyna Ciechanowska-Ciosk,
zarządzająca sklepem Amazon.pl.


Z raportu Strategy& „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój” wynika, że w latach 2024–2028 wycena rynku wzrośnie o 52 mld zł. W 2028 roku przy średnim tempie wzrostu ok. 8 proc., polski rynek e-commerce może być wyceniany na 192 mld zł. Rośnie częstotliwość zakupów – z 15,3 razy na rok w 2020 roku do 17,7 w 2023 roku, jak i średnia wartość koszyka – w tym samym okresie z 233 zł do 304 zł. Częstotliwość zakupów w Polsce jest już na poziomie innych rynków Europy (średnia unijna to 17,5).

Polacy lubią kupować online, bo zakupy w sieci są po prostu wygodne – na to wskazuje aż 65 proc. badanych. To, na co konsumenci zwracają szczególną uwagę, to oczywiście szybka i darmowa dostawa, ale też sposób, w jaki są procesowane zwroty: czyli to, że mogą za darmo zwrócić zamówiony produkt i to najlepiej bez etykiety zwrotnej, czyli z tzw. etykietą elektroniczną – tłumaczy Katarzyna Ciechanowska-Ciosk.

 

Potwierdza to badanie Amazon Prime Day 2024 „Wakacyjne plany zakupowe Polaków”. Wśród najważniejszych zalet kupowania w sieci polscy konsumenci cenią promocyjne ceny (64 proc.), darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia (56 proc.), łatwy i darmowy zwrot (30 proc.) i błyskawiczną dostawę, nawet na kolejny dzień (26 proc.). Choć zakupy stacjonarne wciąż są popularne – robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów, takie jak Amazon.pl.

Kupuję online właśnie dlatego, że nie ulegam wtedy pokusom. Jestem osobą, którą dość łatwo przekonać do tego, żebym kupiła coś, czego nie potrzebuję. Online kupuję tylko te rzeczy, których naprawdę potrzebuję, i Amazon.pl jest aplikacją, z której najczęściej korzystam – mówi Joanna Koroniewska, aktorka.

Polacy bardzo lubią okazje zakupowe, gdyż wtedy mają poczucie, że udało im się kupić ich wymarzone produkty w najbardziej atrakcyjnej cenie. Natomiast warto zwrócić uwagę na to, żeby zawsze sprawdzić, czy ta okazja zakupowa jest prawdziwa, czyli trzeba porównać cenę promocyjną z najniższą ceną z ostatnich 30 dni – przypomina Katarzyna Ciechanowska-Ciosk.


Z badania UCE Research i Grupy BLIX wynika, że niemal 70 proc. konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. To o tyle istotne, że 37,5 proc. Polaków podczas zakupów kieruje się przede wszystkim obniżkami cen – wynika z badania UCE Research i Shopfully. Dane PMR Market Experts pokazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z licznych rabatów i okazji, takich jak m.in. Prime Day na Amazon.pl. To coroczne wydarzenie zakupowe dla klientów Amazon Prime, którzy będą mogli skorzystać z tysięcy okazji na produkty globalnych i polskich marek w kilkudziesięciu kategoriach, z szybkimi, darmowymi i nielimitowanymi dostawami produktów z logo Prime, niezależnie od wartości zamówienia, dostępu do Prime Video i wybranych korzyści Prime Gaming.

Prime Day daje nawet największym łowcom okazji niesamowitą szansę, żeby zdobyć swoje wymarzone produkty w niższych, atrakcyjnych cenach. W tym roku Prime Day potrwa od 8 do 11 lipca i będzie to historyczna zmiana, gdyż Prime Day będzie trwać cztery dni, w roku ubiegłym były to dwa dni – zwraca uwagę zarządzająca sklepem Amazon.pl.

 

Jestem mistrzynią okazji, zawsze byłam i będę. To jest już chyba mój trzeci Amazon Prime Day. Ten jest szczególny, bo trwa aż cztery dni. Można się w tym czasie obkupić w najfajniejsze rzeczy w najlepszych cenach i mam już pewne produkty, na które poluję w tym roku – zapowiada Joanna Koroniewska.


W ramach przygotowań do nadchodzącego Prime Day Amazon.pl organizuje wydarzenia zapowiadające festiwal okazji w całej Polsce. 24 czerwca odbył się event w Warszawie, a 2–8 lipca strefa Amazon Prime Day zawita do trzech polskich miast – Krakowa, Wrocławia i Gdańska.

Źródło: Newseria
PRZECZYTAJ JESZCZE
pogoda Gliwice
24°C
wschód słońca: 04:36
zachód słońca: 21:01
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Gliwicach

kiedy
2025-07-02 19:00
miejsce
Restauracja Ormiańska, Gliwice,...
wstęp biletowany
kiedy
2025-07-27 18:00
miejsce
Scena w Ruinach Teatru Victoria,...
wstęp biletowany
kiedy
2025-07-27 20:00
miejsce
Scena w Ruinach Teatru Victoria,...
wstęp biletowany
kiedy
2025-09-13 18:00
miejsce
Dobry Zbeer, Gliwice, ul. Zygmunta...
wstęp biletowany