Gliwice w zasięgu ręki
– Z danych na 2012 r. wynika, że 43% Polaków jest użytkownikami smartfonów (źródło: Qualcomm). W tym ubiegłym roku, po raz pierwszy, sprzedano także więcej smartfonów niż komputerów, a według danych z początku 2013 r. – ta tendencja jeszcze się pogłębia. To dowód na to, że zmienia się model korzystania przez Polaków z internetu. Wprawdzie wciąż informacji szukamy na stronach WWW, ale chcemy mieć do nich dostęp praktycznie w każdym miejscu. Chcemy też, aby informacje trafiały bezpośrednio na nasz telefon lub tablet – przekonują przedstawiciele firmy AT Group SA., która na zlecenie miasta przygotowała aplikację „Mobilne Gliwice”.
Potrzebom tym odpowiadają właśnie aplikacje mobilne. Zalety tej nowej usługi dostrzegają także miasta, które wykorzystują ją m.in. do promocji ważnych wydarzeń. Kompleksowe aplikacje posiadają już Warszawa, Poznań, Wrocław czy Kraków. Gliwicka jest jedną z pierwszych w regionie – podobne mają także Jaworzno i Tychy.
Aplikacja przeznaczona jest na urządzenia przenośne, pracujące na systemach operacyjnych Android oraz iOS. Mogą z niej więc korzystać użytkownicy najbardziej popularnych modeli smartfonów oraz tabletów. Aplikacja jest bezpłatna. Można ją pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store.
Co oferują „Mobilne Gliwice”? Aplikacja zawiera kilka modułów. W zakładce „O mieście” można znaleźć podstawowe informacje o Gliwicach, a w dziale „Komunikacja” – aktualne rozkłady jazdy autobusów i mapę połączeń. „Wydarzenia” prezentują kalendarium imprez, a „Miejsca” to baza informacji o najważniejszych gliwickich obiektach, które zostały pogrupowane w kategorie tematyczne (instytucje kulturalne, obiekty sportowe, rozrywka, hotele, gastronomia itp.). Aplikacja umożliwia prezentację wybranych miejsc na mapie Google wraz z możliwością filtrowania według kategorii oraz „podpowiada”, jak dotrzeć do wybranej lokalizacji z miejsca, w którym właśnie się znajdujemy.
(bom), źródło: UM Gliwice