KAMPANIA PROMOCYJNA „POMÓC I UŚWIADOMIĆ” TOWARZYSTWA POMOCY IM. ŚW. BRATA ALBERTA – KOŁO
KAMPANIA PROMOCYJNA „POMÓC I UŚWIADOMIĆ” TOWARZYSTWA POMOCY IM. ŚW. BRATA ALBERTA – KOŁO GLIWICKIE
W ramach TPBA funkcjonuje także Klub Integracji Społecznej realizujący program integracji społeczno-zawodowej dla osób długotrwale bezrobotnych i znajdujących się w krytycznej sytuacji życiowej. Towarzystwo zapewnia również mieszkania readaptacyjne dla mężczyzn, którzy wykazali wolę powrotu do samodzielnego życia i uzyskali źródło utrzymania. Do tych działań dochodzi także pomoc socjalna, medyczna i prawna oraz wsparcie duchowe ze strony pracowników towarzystwa. Ważnym zakresem działalności TPBA jest pomoc dla ludzi potrzebujących reintegracji zawodowej i społecznej, a także prowadzenie działań związanych ze sferą wychowawczo-oświatową.
REKLAMA
Koło Gliwickie spełnia swoje zadania dzięki pomocy instytucji publicznych - w formie funduszy na realizację zadań zleconych, a także za pośrednictwem środków pieniężnych uzyskiwanych z 1% podatku PIT. Warto podkreślić, że ten rok dla towarzystwa jest szczególny ze względu na trzydziestą rocznicę powstania Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta w Polsce – przypada ona w dniu 2 listopada bieżącego roku.
IDEE I ZAŁOŻENIA
Najważniejszym celem kampanii promocyjnej jest promowanie działalności TPBA- Koło Gliwickie w zakresie walki z bezdomnością i marginalizacją społeczną ludzi ubogich w naszym regionie. Bezdomność i marginalizacja są zjawiskami społecznymi, które od dawna funkcjonują w świadomości każdej społeczności i nadal stanowią źródło wielu patologii społecznych, a także budzą negatywne emocje.
Idea towarzystwa, która jest także mottem kampanii, to „POMÓC I UŚWIADOMIĆ”. Pomóc potrzebującym i uświadomić społeczności, że bezdomny czy zepchnięty na margines społeczny człowiek może przy „małej pomocy” każdego z nas przestać nim być. Założenia kampanii skupiają się także na promocji przekazywania 1% podatku na rzecz TPBA poprzez wypełnienie druku PIT 11. Jest to jeden z prostych, ale jednocześnie niezbędnych gestów, które idee urzeczywistniają. Prosty dlatego, że każdego stać na wspomnianą już „małą pomoc”, która nic nie kosztuje. Niezbędny, bo w dużej mierze fundament finansowy zapewnić może dalszy rozwój działalności towarzystwa w walce z tym, wobec czego większość ludzi woli przejść obojętnie.
REALIZACJA
Inicjatorem projektu są studenci i absolwenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydziału Nauk Społecznych we współpracy z Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta - Koło Gliwickie. Realizacją projektu zajmuje się Zespół Organizacyjny przy Towarzystwie Pomocy im. św. Brata Alberta złożony z wolontariuszy (studenci, absolwenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wolontariusze) oraz pracowników TPBA - Koło Gliwickie pod przewodnictwem prezesa Towarzystwa Jana Sznajdera.
CZAS
Planowany czas trwania kampanii: 17.03.2011 – 30.04.2011.
DZIAŁANIA
W ramach kampanii promocyjnej przewidziane są działania:
• Współpraca z organizacjami publicznymi i pozarządowymi;
• Informowanie o działaniach związanych z akcją przez stronę internetową TPBA;
• Bezpłatna pomoc w wypełnieniu druku PIT 11 (w każdy wtorek marca i kwietnia od godz. 10.00 do 16.00 przez pracowników TPBA - Koła Gliwickiego);
• Promocja poprzez profil na portalu społecznościowym Facebook, który na bieżąco będzie informować o działaniach Zespołu Organizacyjnego oraz Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta - Koło Gliwickie na rzecz potrzebujących;
• Kolportaż materiałów promocyjnych powiązany z reklamą ambientową na wyznaczonych ulicach w centrum Gliwic. Akcja potrwa od 17.03.2011 do 30.04.2011. W tym czasie wolontariusze i uczniowie gliwickich szkół ponadgimnazjalnych będą rozpowszechniać materiały informujące o działalności TPBA. Będzie się to odbywać raz w tygodniu w wyznaczonym przez Zespół Organizacyjny dniu, w godzinach: 15.00–17.00. Zaangażowana młodzież będzie mogła liczyć także na pomoc samych bezdomnych ze schroniska. Ambient polegać będzie na ulokowaniu w dwóch punktach, na różnych ulicach miasta Gliwice, dwóch tablic, które w nietypowy sposób zasygnalizują problem bezdomności. Nad przebiegiem akcji będą czuwać koordynatorzy.
Ta część kampanii zakłada zaangażowanie także uczniów, którzy pomagają w akcji na zasadach wolontariatu, poza godzinami lekcyjnymi. Uczniowie zostaną zapoznani z wszystkimi problemami związanymi ze zjawiskiem bezdomności przez Zespół Organizacyjny przy TPBA, a także specjalnie dla nich zostanie przeprowadzone odpowiednie szkolenie. W jego trakcie prowadzący zapoznają uczniów z działalnością TPBA, celami kampanii „POMÓC i UŚWIADOMIĆ” oraz z wolontariatem.
Organizatorzy jako podziękowanie za współpracę wręczą każdemu wolontariuszowi dyplom ze zdjęciem wykonanym w trakcie jego udziału w kampanii promocyjnej.
Szczegółowy rozkład punktów kolportażowych na miesiąc marzec:
-1 punkt- delikatesy „PIAST” przy ulicy Zwycięstwa, 2 punkt - okolice dworca PKP
-1 punkt- przystanek Gliwice Dworcowa, 2 punkt -sklep KARTON przy ulicy Zwycięstwa
-1 punkt- sklep Piast – Plac Piastów w Gliwicach, 2 punkt - przystanek o nazwie Górne Wały (to jest przy ulicy Jana Pawła II)
Punkty kolportażowe na miesiąc kwiecień zostaną dopiero ustalone.
• W ramach kampanii zostanie wystawiony spektakl teatralny pt. „Zrozumieć, że nie wiem kim będę” - specjalnie przygotowany przez Teatr Współczesnej Rzeczywistości. Miejsce prezentacji spektaklu zostanie ustalone w ciągu najbliższego tygodnia – na pewno odbędzie się on w Gliwicach.
Teatr Współczesnej Rzeczywistości funkcjonuje przy Miejskim Ośrodku Kultury w Zabrzu. Pomysł stworzenia teatru zainicjował dyrektor MOKu w Zabrzu Ryszard Klein wraz z Romanem Pankiem i Januszem Chlebnym, którzy posiadają spore doświadczenie w reżyserii i produkcji spektakli teatralnych. Członkowie grupy teatralnej to zdolni i doświadczeni młodzi ludzie, którzy jak sami mówią tworzą tę sztukę, by reformować otaczająca nas rzeczywistość.
Spektakl tematyką i przesłaniem nawiązywać będzie do obchodzonego w Polsce Dnia Ludzi Bezdomnych – 14.04. Ze względu na to święto kwiecień to jedyny okres w roku, kiedy warto - trzeba głośno i wyraźnie mówić o problemie, z którym codziennie spotykamy się na ulicy. Sztuka teatralna w metaforyczny sposób sygnalizuje zjawisko bezdomności i wykluczenia społecznego. Dlatego stanowi wspólny głos wszystkich uczestników kampanii, pracowników TPBA i mamy nadzieję, że również społeczeństwa.
Dochód ze sprzedaży biletów przekazany zostanie na działalność towarzystwa, która pomaga ludziom bezdomnym walczyć o normalne życie.
IDEE I ZAŁOŻENIA
Najważniejszym celem kampanii promocyjnej jest promowanie działalności TPBA- Koło Gliwickie w zakresie walki z bezdomnością i marginalizacją społeczną ludzi ubogich w naszym regionie. Bezdomność i marginalizacja są zjawiskami społecznymi, które od dawna funkcjonują w świadomości każdej społeczności i nadal stanowią źródło wielu patologii społecznych, a także budzą negatywne emocje.
Idea towarzystwa, która jest także mottem kampanii, to „POMÓC I UŚWIADOMIĆ”. Pomóc potrzebującym i uświadomić społeczności, że bezdomny czy zepchnięty na margines społeczny człowiek może przy „małej pomocy” każdego z nas przestać nim być. Założenia kampanii skupiają się także na promocji przekazywania 1% podatku na rzecz TPBA poprzez wypełnienie druku PIT 11. Jest to jeden z prostych, ale jednocześnie niezbędnych gestów, które idee urzeczywistniają. Prosty dlatego, że każdego stać na wspomnianą już „małą pomoc”, która nic nie kosztuje. Niezbędny, bo w dużej mierze fundament finansowy zapewnić może dalszy rozwój działalności towarzystwa w walce z tym, wobec czego większość ludzi woli przejść obojętnie.
REALIZACJA
Inicjatorem projektu są studenci i absolwenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydziału Nauk Społecznych we współpracy z Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta - Koło Gliwickie. Realizacją projektu zajmuje się Zespół Organizacyjny przy Towarzystwie Pomocy im. św. Brata Alberta złożony z wolontariuszy (studenci, absolwenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wolontariusze) oraz pracowników TPBA - Koło Gliwickie pod przewodnictwem prezesa Towarzystwa Jana Sznajdera.
CZAS
Planowany czas trwania kampanii: 17.03.2011 – 30.04.2011.
DZIAŁANIA
W ramach kampanii promocyjnej przewidziane są działania:
• Współpraca z organizacjami publicznymi i pozarządowymi;
• Informowanie o działaniach związanych z akcją przez stronę internetową TPBA;
• Bezpłatna pomoc w wypełnieniu druku PIT 11 (w każdy wtorek marca i kwietnia od godz. 10.00 do 16.00 przez pracowników TPBA - Koła Gliwickiego);
• Promocja poprzez profil na portalu społecznościowym Facebook, który na bieżąco będzie informować o działaniach Zespołu Organizacyjnego oraz Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta - Koło Gliwickie na rzecz potrzebujących;
• Kolportaż materiałów promocyjnych powiązany z reklamą ambientową na wyznaczonych ulicach w centrum Gliwic. Akcja potrwa od 17.03.2011 do 30.04.2011. W tym czasie wolontariusze i uczniowie gliwickich szkół ponadgimnazjalnych będą rozpowszechniać materiały informujące o działalności TPBA. Będzie się to odbywać raz w tygodniu w wyznaczonym przez Zespół Organizacyjny dniu, w godzinach: 15.00–17.00. Zaangażowana młodzież będzie mogła liczyć także na pomoc samych bezdomnych ze schroniska. Ambient polegać będzie na ulokowaniu w dwóch punktach, na różnych ulicach miasta Gliwice, dwóch tablic, które w nietypowy sposób zasygnalizują problem bezdomności. Nad przebiegiem akcji będą czuwać koordynatorzy.
Organizatorzy jako podziękowanie za współpracę wręczą każdemu wolontariuszowi dyplom ze zdjęciem wykonanym w trakcie jego udziału w kampanii promocyjnej.
Szczegółowy rozkład punktów kolportażowych na miesiąc marzec:
-1 punkt- delikatesy „PIAST” przy ulicy Zwycięstwa, 2 punkt - okolice dworca PKP
-1 punkt- przystanek Gliwice Dworcowa, 2 punkt -sklep KARTON przy ulicy Zwycięstwa
-1 punkt- sklep Piast – Plac Piastów w Gliwicach, 2 punkt - przystanek o nazwie Górne Wały (to jest przy ulicy Jana Pawła II)
Punkty kolportażowe na miesiąc kwiecień zostaną dopiero ustalone.
• W ramach kampanii zostanie wystawiony spektakl teatralny pt. „Zrozumieć, że nie wiem kim będę” - specjalnie przygotowany przez Teatr Współczesnej Rzeczywistości. Miejsce prezentacji spektaklu zostanie ustalone w ciągu najbliższego tygodnia – na pewno odbędzie się on w Gliwicach.
Teatr Współczesnej Rzeczywistości funkcjonuje przy Miejskim Ośrodku Kultury w Zabrzu. Pomysł stworzenia teatru zainicjował dyrektor MOKu w Zabrzu Ryszard Klein wraz z Romanem Pankiem i Januszem Chlebnym, którzy posiadają spore doświadczenie w reżyserii i produkcji spektakli teatralnych. Członkowie grupy teatralnej to zdolni i doświadczeni młodzi ludzie, którzy jak sami mówią tworzą tę sztukę, by reformować otaczająca nas rzeczywistość.
Spektakl tematyką i przesłaniem nawiązywać będzie do obchodzonego w Polsce Dnia Ludzi Bezdomnych – 14.04. Ze względu na to święto kwiecień to jedyny okres w roku, kiedy warto - trzeba głośno i wyraźnie mówić o problemie, z którym codziennie spotykamy się na ulicy. Sztuka teatralna w metaforyczny sposób sygnalizuje zjawisko bezdomności i wykluczenia społecznego. Dlatego stanowi wspólny głos wszystkich uczestników kampanii, pracowników TPBA i mamy nadzieję, że również społeczeństwa.
Dochód ze sprzedaży biletów przekazany zostanie na działalność towarzystwa, która pomaga ludziom bezdomnym walczyć o normalne życie.
PRZECZYTAJ JESZCZE